Κάρλος, ο σταρ της τρομοκρατίας
Οι τηλεοπτικές σειρές δεν έχουν συνήθως θέση στα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όμως η περίπτωση του ««Carlos» που παρουσιάστηκε στο περυσινό Φεστιβάλ των Καννών αποτελεί εξαίρεση. Οι Κάννες ανέκαθεν «πεινούσαν» για θέματα πολιτικού χαρακτήρα και η συνολικής διάρκειας πέντε ωρών σειρά που σκηνοθέτησε ο Ολιβιέ Ασαγιάς (ενδεχομένως στην καλύτερη στιγμή μιας φλύαρης καριέρας) είναι το πλήρες πορτρέτο του γνωστότερου τρομοκράτη στην ιστορία του 20ού αιώνα, γνωστού ως «Κάρλος, το Τσακάλι». Με αρκετή καθυστέρηση, σήμερα μια συμπυκνωμένη εκδοχή της σειράς, μονταρισμένη ειδικά για τον κινηματογράφο, διανέμεται στις αίθουσες. Κάρλος, ο σταρ της τρομοκρατίας
Οι τηλεοπτικές σειρές δεν έχουν συνήθως θέση στα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όμως η περίπτωση του ««Carlos» που παρουσιάστηκε στο περυσινό Φεστιβάλ των Καννών αποτελεί εξαίρεση. Οι Κάννες ανέκαθεν «πεινούσαν» για θέματα πολιτικού χαρακτήρα και η συνολικής διάρκειας πέντε ωρών σειρά που σκηνοθέτησε ο Ολιβιέ Ασαγιάς (ενδεχομένως στην καλύτερη στιγμή μιας φλύαρης καριέρας) είναι το πλήρες πορτρέτο του γνωστότερου τρομοκράτη στην ιστορία του 20ού αιώνα, γνωστού ως «Κάρλος, το Τσακάλι». Με αρκετή καθυστέρηση, σήμερα μια συμπυκνωμένη εκδοχή της σειράς, μονταρισμένη ειδικά για τον κινηματογράφο, διανέμεται στις αίθουσες.
Δύο χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το τελικό σενάριο του «Carlos», που καταγράφει την εικοσαετή πορεία του Κάρλος και τις εγκληματικές δραστηριότητές του σε δέκα διαφορετικές χώρες. Στο Λονδίνο το 1974, μετά την στρατιωτική εκπαίδευσή του στην Ιορδανία, ο γεννημένος στη Βενεζουέλα Ιλιτς Ραμίρες Σάντσες συμμετείχε σε απόπειρες δολοφονιών βρετανών επιχειρηματιών. Λίγο αργότερα, με βάση το Παρίσι, ο Κάρλος αναλαμβάνει αρκετές αποστολές για λογαριασμό του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, ενώ στη Βιέννη κρατεί ομήρους τους υπουργούς Πετρελαίου χωρών της Μέσης Ανατολής λίγο πριν από την έναρξη διεθνούς συνδιάσκεψης.
Η ικανότητά του στις μεταμφιέσεις και στις αλλαγές ταυτότητας τον έχουν ήδη μετατρέψει σε σταρ των media, αλλά το πικ του θα έρθει με την ανεξάρτητη δράση του, η οποία άρχισε μετά την απελευθέρωση των ομήρων που κρατούσε στο αεροδρόμιο του Αλγερίου (γεγονός που τον έφερε σε σύγκρουση με τον Παλαιστίνιο Γουάντι Χαντά). Ο Κάρλος γίνεται «πληρωμένο πιστόλι» και προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όποια χώρα του προσφέρει τα περισσότερα: Ιράκ, Συρία, Ανατολική Γερμανία.
Η πτωτική πορεία του Κάρλος θα αρχίσει με την πτώση του Τείχους του Βερολίνου όταν οι ισορροπίες ταράχθηκαν σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το 1994 ο Κάρλος συνελήφθη στο Χαρτούμ και αργότερα μεταφέρθηκε στη Γαλλία για να δικαστεί. Μοιρασμένη σε τρία μεγάλα μέρη, η σειρά καλύπτει όλα τα κεφάλαια της δράσης του Τσακαλιού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι νομικοί λόγοι δεν επέτρεψαν στον ηθοποιό Εντγκαρ Ραμίρες που υποδύεται τον Κάρλος (και είναι θαυμάσιος) να συναντηθεί με τον τελευταίο, γεγονός που έκανε το έργο της παραγωγής ακόμη πιο δύσκολο.
Αψογο σε όλους τους τεχνικούς τομείς του, κυρίως στην αναπαράσταση των 70's, το μονταρισμένο φιλμ είναι μια ικανοποιητική πηγή πληροφοριών για τον Κάρλος, που έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει το ενδιαφέρον αμείωτο διότι, χωρίς να υμνεί τον Κάρλος, εμμένει στα ηγετικά χαρίσματα, στην ικανότητά του να παίρνει πρωτοβουλίες αλλά και να αλλάζει πρόσωπα _ όλα αυτά χάρη στα οποία έγινε τρανός σταρ των media.
Οι τηλεοπτικές σειρές δεν έχουν συνήθως θέση στα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όμως η περίπτωση του ««Carlos» που παρουσιάστηκε στο περυσινό Φεστιβάλ των Καννών αποτελεί εξαίρεση. Οι Κάννες ανέκαθεν «πεινούσαν» για θέματα πολιτικού χαρακτήρα και η συνολικής διάρκειας πέντε ωρών σειρά που σκηνοθέτησε ο Ολιβιέ Ασαγιάς (ενδεχομένως στην καλύτερη στιγμή μιας φλύαρης καριέρας) είναι το πλήρες πορτρέτο του γνωστότερου τρομοκράτη στην ιστορία του 20ού αιώνα, γνωστού ως «Κάρλος, το Τσακάλι». Με αρκετή καθυστέρηση, σήμερα μια συμπυκνωμένη εκδοχή της σειράς, μονταρισμένη ειδικά για τον κινηματογράφο, διανέμεται στις αίθουσες. Κάρλος, ο σταρ της τρομοκρατίας
Οι τηλεοπτικές σειρές δεν έχουν συνήθως θέση στα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όμως η περίπτωση του ««Carlos» που παρουσιάστηκε στο περυσινό Φεστιβάλ των Καννών αποτελεί εξαίρεση. Οι Κάννες ανέκαθεν «πεινούσαν» για θέματα πολιτικού χαρακτήρα και η συνολικής διάρκειας πέντε ωρών σειρά που σκηνοθέτησε ο Ολιβιέ Ασαγιάς (ενδεχομένως στην καλύτερη στιγμή μιας φλύαρης καριέρας) είναι το πλήρες πορτρέτο του γνωστότερου τρομοκράτη στην ιστορία του 20ού αιώνα, γνωστού ως «Κάρλος, το Τσακάλι». Με αρκετή καθυστέρηση, σήμερα μια συμπυκνωμένη εκδοχή της σειράς, μονταρισμένη ειδικά για τον κινηματογράφο, διανέμεται στις αίθουσες.
Δύο χρόνια χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το τελικό σενάριο του «Carlos», που καταγράφει την εικοσαετή πορεία του Κάρλος και τις εγκληματικές δραστηριότητές του σε δέκα διαφορετικές χώρες. Στο Λονδίνο το 1974, μετά την στρατιωτική εκπαίδευσή του στην Ιορδανία, ο γεννημένος στη Βενεζουέλα Ιλιτς Ραμίρες Σάντσες συμμετείχε σε απόπειρες δολοφονιών βρετανών επιχειρηματιών. Λίγο αργότερα, με βάση το Παρίσι, ο Κάρλος αναλαμβάνει αρκετές αποστολές για λογαριασμό του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, ενώ στη Βιέννη κρατεί ομήρους τους υπουργούς Πετρελαίου χωρών της Μέσης Ανατολής λίγο πριν από την έναρξη διεθνούς συνδιάσκεψης.
Η ικανότητά του στις μεταμφιέσεις και στις αλλαγές ταυτότητας τον έχουν ήδη μετατρέψει σε σταρ των media, αλλά το πικ του θα έρθει με την ανεξάρτητη δράση του, η οποία άρχισε μετά την απελευθέρωση των ομήρων που κρατούσε στο αεροδρόμιο του Αλγερίου (γεγονός που τον έφερε σε σύγκρουση με τον Παλαιστίνιο Γουάντι Χαντά). Ο Κάρλος γίνεται «πληρωμένο πιστόλι» και προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όποια χώρα του προσφέρει τα περισσότερα: Ιράκ, Συρία, Ανατολική Γερμανία.
Η πτωτική πορεία του Κάρλος θα αρχίσει με την πτώση του Τείχους του Βερολίνου όταν οι ισορροπίες ταράχθηκαν σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το 1994 ο Κάρλος συνελήφθη στο Χαρτούμ και αργότερα μεταφέρθηκε στη Γαλλία για να δικαστεί. Μοιρασμένη σε τρία μεγάλα μέρη, η σειρά καλύπτει όλα τα κεφάλαια της δράσης του Τσακαλιού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι νομικοί λόγοι δεν επέτρεψαν στον ηθοποιό Εντγκαρ Ραμίρες που υποδύεται τον Κάρλος (και είναι θαυμάσιος) να συναντηθεί με τον τελευταίο, γεγονός που έκανε το έργο της παραγωγής ακόμη πιο δύσκολο.
Αψογο σε όλους τους τεχνικούς τομείς του, κυρίως στην αναπαράσταση των 70's, το μονταρισμένο φιλμ είναι μια ικανοποιητική πηγή πληροφοριών για τον Κάρλος, που έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει το ενδιαφέρον αμείωτο διότι, χωρίς να υμνεί τον Κάρλος, εμμένει στα ηγετικά χαρίσματα, στην ικανότητά του να παίρνει πρωτοβουλίες αλλά και να αλλάζει πρόσωπα _ όλα αυτά χάρη στα οποία έγινε τρανός σταρ των media.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου