Συλλεκτικές σειρές με εξώφυλλα από άλμπουμ των Ρόλινγκ Στόουνς, των Led Ζeppelin, του Ντέιβιντ Μπάουι αλλά και των πιο πρόσφατων ColdplayΜπορεί το 2009 να τελείωσε με μια μεγάλη απεργία για τα βρετανικά ταχυδρομεία, ο νέος χρόνος όμως ξεκινά με τους πιο... ροκ οιωνούς. Και αυτό συμβαίνει γιατί μόλις κυκλοφόρησε για το κοινό μια δεκάδα γραμματόσημα που αποτελούν ρεπλίκες εξώφυλλων κλασικών άλμπουμ στην ιστορία της κλασικής μουσικής.
Πέρυσι η ανάλογη σειρά ήταν αφιερωμένη σε αντικείμενα ντιζάιν όπως η μίνι φούστα, το μίνι κούπερ αλλά και ο χάρτης του μετρό, του περίφημου αγγλικού tube. Εφέτος το κόνσεπτ αλλάζει και στη θέση τους έχουν εξώφυλλα από άλμπουμ των Ρόλινγκ Στόουνς, των Led Ζeppelin, του Ντέιβιντ Μπάουι αλλά και των πιο πρόσφατων Coldplay. Ο υπεύθυνος για την πολιτική που ακολουθείται στα γραμματόσημα Φίλιπ Πάρκερ τονίζει: «Η κυκλοφορία ροκ γραμματοσήμων δεν είναι υπόθεση ρουτίνας. Το ζήτημα με τα γραμματόσημα είναι ότι πρόκειται για έργα τέχνης της μία ίντσας και έχοντας αυτό κατά νου είπαμε ότι αφού και τα εξώφυλλα των βινυλίων σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν σπουδαίες δουλειές θα ήταν πολύ ωραίο να τους κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα. Η επιλογή φυσικά δεν ήταν εύκολη υπόθεση.Μιλήσαμε με πολλούς κριτικούς μουσικής και αναλύσαμε δεκάδες λίστες που αναφέρονται στα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών». Ετσι κατά το ψάξιμο ήταν πολλά τα ωραία εξώφυλλα που απορρίφθηκαν για λόγους οι οποίοι κυρίως σχετίζονταν με την αισθητική του εξωφύλλου. Το κλασικό αριστούργημα των Ρόλινγκ Στόουνς «Εxile Οn Μain Street», και σύμφωνα με πολλούς το καλύτερο άλμπουμ τους, έμεινε απ΄ έξω επειδή στο μέγεθος του γραμματοσήμου δεν σήμαινε απολύτως τίποτε. Το ίδιο συνέβη και με το «Wish Υou Were Ηere» των Πινκ Φλόιντ, όπου θεώρησαν σύμφωνα με τον Πάρκερ ότι η εικόνα ενός άνδρα με φλεγόμενα χέρια να χαιρετά έναν άλλο άνδρα μπορεί να ήταν προσβλητική για το κοινό, ενώ το «Dark Side Οf Τhe Μoon» που ήταν η πιο προφανής επιλογή έμεινε εκτός γιατί ήταν πολύ μαύρο. Αντ΄ αυτών συμπεριελήφθη στη δεκάδα το «Division Βell», με ένα αρκετά ενδιαφέρον εξώφυλλο, αλλά δεν αποτελεί και την καλύτερη δουλειά τους. Τ α βρετανικά ταχυδρομεία λειτουργούν από το 1516 και ιδρυτής τους ήταν ο Ερρίκος Η΄. Για κάθε νέο γραμματόσημο, που κυκλοφορεί, πρέπει να δίδεται άδεια από τη βασίλισσα. Η επιλογή όμως δεν αποτέλεσε πρόβλημα όπως υποστηρίζει ο Πάρκερ αφού δεν απέρριψε κανένα: «Μπορεί να είναι μεγάλη σε ηλικία,αλλά γνωρίζει τι συμβαίνει. Δεν θα με εξέπληττε αν μού έλεγε ότι γνωρίζει τα περισσότερα συγκροτήματα».
Τα νέα αυτά γραμματόσημα μάλιστα δημιουργούν και νέα δεδομένα αφού έως σήμερα δεν μπορούσε να φιλοτεχνηθεί σε αυτά κανένα εν ζωή πρόσωπο πλην των μελών της βασιλικής οικογενείας. Στα νέα γραμματόσημα εξαιρέσεις φαίνεται να αποτελούν ο Ντέιβιντ Μπάουι όπως εμφανίζεται στο κλασικό άλμπουμ του «Τhe Rise Αnd Fall Οf Ζiggy Stardust Αnd Τhe Spiders From Μars» και ο μπασίστας των Clash Πολ Σίμονον, στο «London Calling». Τα υπόλοιπα είναι το «Ρarklife» των Βlur, το «Α Rush Οf Βlood Τo Τhe Ηead», το «ΙV» των Led Ζeppelin, το «Ρower, Corruption Αnd Lies» των Νew Οrder, το «Τubular Βells» του Μάικ Ολντφιλντ, το «Screamadelica» των Ρrimal Scream και το «Let Ιt Βleed» των Led Ζeppelin. Περιττό να πούμε ότι όλα τα άλμπουμ είναι βρετανών καλλιτεχνών. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι το πιο παλαιό είχε κυκλοφορήσει το 1969 και το πιο πρόσφατο το 2002. Η παρουσίαση έγινε την περασμένη εβδομάδα και παρέστη ο κιθαρίστας των Led Ζeppelin Τζίμι Πέιτζ.
Πέρυσι η ανάλογη σειρά ήταν αφιερωμένη σε αντικείμενα ντιζάιν όπως η μίνι φούστα, το μίνι κούπερ αλλά και ο χάρτης του μετρό, του περίφημου αγγλικού tube. Εφέτος το κόνσεπτ αλλάζει και στη θέση τους έχουν εξώφυλλα από άλμπουμ των Ρόλινγκ Στόουνς, των Led Ζeppelin, του Ντέιβιντ Μπάουι αλλά και των πιο πρόσφατων Coldplay. Ο υπεύθυνος για την πολιτική που ακολουθείται στα γραμματόσημα Φίλιπ Πάρκερ τονίζει: «Η κυκλοφορία ροκ γραμματοσήμων δεν είναι υπόθεση ρουτίνας. Το ζήτημα με τα γραμματόσημα είναι ότι πρόκειται για έργα τέχνης της μία ίντσας και έχοντας αυτό κατά νου είπαμε ότι αφού και τα εξώφυλλα των βινυλίων σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν σπουδαίες δουλειές θα ήταν πολύ ωραίο να τους κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα. Η επιλογή φυσικά δεν ήταν εύκολη υπόθεση.Μιλήσαμε με πολλούς κριτικούς μουσικής και αναλύσαμε δεκάδες λίστες που αναφέρονται στα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών». Ετσι κατά το ψάξιμο ήταν πολλά τα ωραία εξώφυλλα που απορρίφθηκαν για λόγους οι οποίοι κυρίως σχετίζονταν με την αισθητική του εξωφύλλου. Το κλασικό αριστούργημα των Ρόλινγκ Στόουνς «Εxile Οn Μain Street», και σύμφωνα με πολλούς το καλύτερο άλμπουμ τους, έμεινε απ΄ έξω επειδή στο μέγεθος του γραμματοσήμου δεν σήμαινε απολύτως τίποτε. Το ίδιο συνέβη και με το «Wish Υou Were Ηere» των Πινκ Φλόιντ, όπου θεώρησαν σύμφωνα με τον Πάρκερ ότι η εικόνα ενός άνδρα με φλεγόμενα χέρια να χαιρετά έναν άλλο άνδρα μπορεί να ήταν προσβλητική για το κοινό, ενώ το «Dark Side Οf Τhe Μoon» που ήταν η πιο προφανής επιλογή έμεινε εκτός γιατί ήταν πολύ μαύρο. Αντ΄ αυτών συμπεριελήφθη στη δεκάδα το «Division Βell», με ένα αρκετά ενδιαφέρον εξώφυλλο, αλλά δεν αποτελεί και την καλύτερη δουλειά τους. Τ α βρετανικά ταχυδρομεία λειτουργούν από το 1516 και ιδρυτής τους ήταν ο Ερρίκος Η΄. Για κάθε νέο γραμματόσημο, που κυκλοφορεί, πρέπει να δίδεται άδεια από τη βασίλισσα. Η επιλογή όμως δεν αποτέλεσε πρόβλημα όπως υποστηρίζει ο Πάρκερ αφού δεν απέρριψε κανένα: «Μπορεί να είναι μεγάλη σε ηλικία,αλλά γνωρίζει τι συμβαίνει. Δεν θα με εξέπληττε αν μού έλεγε ότι γνωρίζει τα περισσότερα συγκροτήματα».
Τα νέα αυτά γραμματόσημα μάλιστα δημιουργούν και νέα δεδομένα αφού έως σήμερα δεν μπορούσε να φιλοτεχνηθεί σε αυτά κανένα εν ζωή πρόσωπο πλην των μελών της βασιλικής οικογενείας. Στα νέα γραμματόσημα εξαιρέσεις φαίνεται να αποτελούν ο Ντέιβιντ Μπάουι όπως εμφανίζεται στο κλασικό άλμπουμ του «Τhe Rise Αnd Fall Οf Ζiggy Stardust Αnd Τhe Spiders From Μars» και ο μπασίστας των Clash Πολ Σίμονον, στο «London Calling». Τα υπόλοιπα είναι το «Ρarklife» των Βlur, το «Α Rush Οf Βlood Τo Τhe Ηead», το «ΙV» των Led Ζeppelin, το «Ρower, Corruption Αnd Lies» των Νew Οrder, το «Τubular Βells» του Μάικ Ολντφιλντ, το «Screamadelica» των Ρrimal Scream και το «Let Ιt Βleed» των Led Ζeppelin. Περιττό να πούμε ότι όλα τα άλμπουμ είναι βρετανών καλλιτεχνών. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι το πιο παλαιό είχε κυκλοφορήσει το 1969 και το πιο πρόσφατο το 2002. Η παρουσίαση έγινε την περασμένη εβδομάδα και παρέστη ο κιθαρίστας των Led Ζeppelin Τζίμι Πέιτζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου